۷ حوزه کلیدی در فروش

۷ حوزه کلیدی در فروش

 

اصول اولیه فروش موفق
هفت حوزه کلیدی وجود دارد که تعیین‌کننده اثربخشی فروش است. در هر یک از این هفت حوزه به خودتان نمره‌ای بین ۱ تا ۱۰ بدهید. بدانید که ضعف در هر یک از این حوزه‌ها کافی است تا مانع استفاده از همه توانتان در فروش شود.

در حقیقت، ضعیف‌ترین مهارت کلیدی تا حد زیادی تعیین‌کننده میزان فروش و درآمد است. گاهی تقویت خودتان در ضعیف‌ترین حوزه کلیدی منجر به بهبود فراوان نتایج فروش می‌شود.

هفت حوزه کلیدی در فروش
۱- جذب مشتریان
مشتریان بیشتر و بهتری را بیابید و زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید.
۲- ایجاد رابطه دوستانه و اعتماد
برای شناخت مشتری احتمالی و همدلی با او وقت بگذارید تا شما را دوست داشته باشد، به شما اعتماد کند و مایل باشد نیازها و مشکالتش را با شما در میان بگذارد.

۳- تعیین نیازها
سواالتی منظم و هدفمند بپرسید تا مشکالت، خواسته‌ها و نیازهای واقعی مشتری احتمالی در رابطه با آنچه می‌فروشید را مشخص کنید.

۴- معرفی محصول
از کل به جزء بروید و به مشتریان احتمالی مناسب نشان دهید که محصول فروش موفق یا خدمتتان در این زمان و با در نظر گرفتن همه جنبه‌ها بهترین گزینه برای او است.

 

۵- پاسخ اعتراضات
به نظرات مخالف و معمول اکثر مشتریان درباره قیمت و قابلیت‌های محصول خود پاسخ‌های منطقی و قطعی بدهید.

۶- نهایی کردن فروش و درخواست انجام خرید
منظور از نهایی کردن، رساندن گفتگوی فروش به یک نتیجه رضایت‌بخش،انجام فروش و امضای سفارش یا قرارداد است.

۷- فروش مجدد و درخواست معرفی مشتریان جدید
منظور تامین خدمات عالی پس از فروش برای مشتریان است به نحوی که مشتری آن‌قدر خوشحال باشد که باز هم از شما خرید کند و محصوالت یا خدماتتان را به دوستانش پیشنهاد دهد.

امتیاز کل خود را جمع کرده و آن را به هفت تقسیم کنید تا ضریب اثربخشی فروش امروز به دست آید. اگر میانگین امتیاز کمتر از ۵ است، نتایج فروش‌ پایین‌تر از حد رضایت‌بخش است و احتماال حوزه‌ای که پایین‌ترین امتیاز را در آن دارید، بیش از هر عامل دیگری مانع فروش موفق شما بوده است.

 

درباره ی admin

همچنین ببینید

بازاریابی محتوا را به درستی اجرا کنید

یک روش انجام بازاریابی در اینترنت ، بازاریابی محتوا است که در آن اطلاعات مفید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *