خانه / سبک زندگی / ۱۰ روش رشد فردی برای موفقیت در زمینه کارآفرینی

۱۰ روش رشد فردی برای موفقیت در زمینه کارآفرینی

به‌نظر می­‌رسد که بسیاری از کارآفرینان هنوز هم بر این باور هستند که ایده‌های بزرگ، حامی و نیرو محرکه­ استارتاپ هستند. با این حال، باور بسیاری از سرمایه‌گذاران این است که “ایده”  به تنهایی هیچ ارزشی ندارد و در واقع این پیاده‌­سازی و اجرای کارآفرین است که ارزشمند است. این یعنی قانع کردن دیگران به پذیرش و قبول شما، مهم‌تر از جا انداختن ایده‌های شماست.

در دنیای کسب­ و کار، مدت‌هاست که کارشناسان به این حقیقت رسیده­‌اند که نوع نگاه مردم نسبت به کار شما برای موفقیت شغلیتان بسیار حیاتی است. مهم نیست که چقدر با استعداد هستید، مگر اینکه مدیران بتوانند آن استعدادها را ببینید و به شما به چشم یک کارمند با ارزش، بعنوان یک فرد تعیین­ کننده یا کسی که حضورش برابر است با موفقیت نگاه کنند.

در دنیای کارآفرینی، نگاه شما هم به همان اندازه مهم است، در این دنیا به جز “مدیران” ، سرمایه گذاران، مشتریان، فروشندگان، شرکای تجاری و اعضای تیم شما هم حضور دارند؛ به تازگی کتابی از دن شابل (Dan Schawbel) ، با نام “خودتان را ارتقا دهید: قوانین جدید برای موفقیت شغلی” را مطالعه کرده‌ام، این کتاب به درک حداکثری کمک می­‌کند.

در ادامه یک راهنمای سریع در جهت برخی تغییرات که از نظر دن شابل برای ترقی در محل کار لازم است به همراه برخی نکات جدید مطالعه خواهید کرد:

۱.به یک “ایده” فقط به چشم یک شروع نگاه کنید. از ایده­‌ کسب و کار خود برای شروع روابط کاریتان با موسسان، سرمایه گذاران، مشتریان و شرکای تجاری استفاده کنید. توانایی شما برای ترقی و کسب دانش از روابطتان زمینه‌­ساز موفقیت‌های بعدی است.

۲.مهارت­‌های جدید یاد بگیرید. یکی از مطالعات وزارت آموزش و پرورش آمریکا نشان می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت، کسب مهارت‌­های بین فردی و مرتبط با EQ اهمیت بیشتری نسبت به مهارت­‌های فنی دارد. کارآفرینان به مهارت‌­های رهبری و همچنین توانایی کار تیمی و شنوده فعال بودن نیاز دارند، به اضافه­ مهارت‌­های مربیگری که می‌توانید از مشاوران و شبکه­ سازی با افراد مشابه خود یاد بگیرید.

۳.شهرت و اعتبار بهترین دارایی شماست، آن را توسعه دهید. داشتن عنوان “مدیر عامل شرکت” ممکن است حس خوبی به شخص شما بدهد، اما در مقایسه با سایر مسائل، مهم این است که تا چه حد مردم به شما اعتماد دارند، شما را می‌­شناسند، در مورد کار شما اطلاعات دارند و اینکه چه نقش و تاثیری بر روی محیط پیرامونتان دارید. ذهنیت مردم درباره­ اینکه شما قادر به انجام چه کارهایی هستید از اینکه تا بحال چه کارهایی انجام داده­اید مهم­تر است.

۴.زندگی خصوصی شما توسط عموم رصد می­‌شود. با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی، عملکرد شما در زندگی شخصیتان می­‌تواند برموفقیت شما بسیار تاثیرگذار باشد. بجای حذف یا نادیده گرفتن عکس­هایتان، برهمه­ی آنها نظارت داشته باشید. حتی کوچکترین چیزها، مثل رفتار شما، حضور و یا عدم حضور شما در جستجوهای آنلاین و اینکه شریک شما چه کسی است، می­‌تواند منجر به مطرح شدن یا آسیب زدن به برند شما شود.

۵.در رسانه‌های جدید حضوری مثبت داشته باشید. با داشتن حضوری مثبت در رسانه‌های جدید از مزایای این حضور بهره­‌مند شوید. به کمک شبکه‌­های اجتماعی آنلاین می­‌توانید برای خود اعتبار و شهرت کسب کنید، با افرادی که علایق و سلایق مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید، فرصت­‌های آموزشی پیدا کنید و با افرادی که می توانند به استارتاپ شما کمک کنند در ارتباط باشید.

۶.با همه در هر سن و سالی رابطه‌­ای دوستانه برقرار کنید. ترکیب نیازهای اقتصادی و افزایش طول عمر موجب شده که افراد تا سنین بالاتری کار کنند. در نتیجه، لازم است که بتوانید با همه درهر سن و سالی به خوبی کار کنید. هر نسلی تمایلات متفاوتی در برقراری ارتباط دارند و دیدگاه‌­های مختلفی نسبت به بازار ارائه می‌­دهند.

۷.برنده کسی است که ارتباط گیری بهتری دارد. اقتصاد از شکل وابسته به اطلاعات به شکل وابسته به اجتماع تغییر شکل داده است. امروزه کمتربه  دانسته‌های افراد اتکا می‌­شود (با یک جستجو در گوگل ظرف چند ثانیه اطلاعات قابل دسترسی است)، مهم این است که افراد بتوانید در کنار هم برای مشکلات راه حل ارائه کنند. اگر قادر به ارتباط­ گیری و حفظ آن نباشید، به سرعت بدلیل ناکارآمدی کنار گذاشته خواهید شد.

۸.فقط یک نفر برای تغییر زندگی شما کافی است. قانون اولین را به یاد دارید؟ تمام آنچه که شما نیاز دارید یک سرمایه‌گذار، یک مشتری حسابی و یا یک توزیع کننده است تا شما را از رقبایتان پیش بیندازد. تصمیم­ گیرنده شما هستید که از یک شخص کلیدی در هیئت مدیره برای حمایت از کسب وکار خود استفاده کنید. با خود ارتقایی در راه صحیح، شما متمایز خواهید شد.

۹.حجم کار شما مهم نیست، موفقیت را ملاک قرار دهید. اگر بدنبال رشد کسب ­و کارتان هستید، به این فکر نکنید که چند ساعت باید کار کنید، هدفتان دسترسی بیشتر به نقاط عطف و مراحل مهم زندگی و نیرو محرکه‌­های ترقی باشد. موفقیت، در کسب نتایج بیشتر است، نه کار بیشتر. نتایج را اندازه گیری کنید و آنها را توسعه و رشد دهید. به دیگران کمک کنید تا به ارزش شما پی ببرند.

۱۰.استارتاپ شما در حکم بازوان شماست. نسبت به موفقیت کسب­ و کارتان مسئول هستید، کنترل زندگیتان را بدست گیرید. باید به مردم کمک کنید تا به شما کمک کنند پس بدنبال روابط کسب ­و کاری برنده-  برنده باشید. اگر بدنبال یادگیری و رشد خود نباشید، چیزی برای ترقی خود و نفعی برای دیگران نخواهید داشت.

یک چالش پیشروی همه کارآفرینان، دیده­ شدن و ارزشمند بودن در نگاه دیگران بدون لاف زدن و شناساندن خود به عنوان فرد خود محور است. هر زمان که اعتبار و ارزشی در نتیجه­ عملکرد شخصی شما حاصل شد از آن بعنوان یک اعتبار شخصی استفاده کنید، در غیر این صورت موفقیت­‌های تیم و نقاط عطف کسب و کار را با همه به عنوان اهرمی برای موفقیت به اشتراک بگذارید.

حالا چه تصمیمی برای شروع دارید؟ این توصیه­ دن شابل که هر روز یک کارانجام دهید را خیلی می‌­پسندم، مثلا یک مهارت جدید یاد بگیرید، و یا یک رابطه جدید برقرارکنید که به شما در پیشبرد اهدافتان کمک کند. با پرورش عادت “هر روز یک گام رو به جلو” شما به روز خواهید ماند، رضایت و اعتماد به نفس بیشتری از عملکرد خود خواهید داشت و توانایی خود را برای ترقی خودتان افزایش می­‌دهید.

درباره ی admin

همچنین ببینید

رشد ذهني كودك

  وزن مغز كودك طي سال اول زندگي دو برابر مي شود. اين افزايش وزن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *