کار آفرینی

تمام ایده‌های کسب و کار قبل از اجرا عالی هستند. اید‌ه‌ها قبل از اینکه واقعا فرصت محسوب شوند باید از یک سری موانع و واقعیت‌های دشوار عبور کنند. تعداد کمی از ایده‌ها با موفقیت این مرحله را سپری می‌کنند. هر کسی ایده‌هایی دارد. هر مشکلی که افراد با آن مواجه می‌شوند در واقع راه‌حلی در خود دارد که باید کشف گردد. همیشه مردم با نشان دادن یک راه بهتر ثابت می‌کنند که به این جمله ایمان دارند: “باید روش بهتری هم وجود داشته باشد”. این همان ایده‌ِ‌ی کسب و کار است.
یک فرصت، مهم‌تر از یک ایده است. ایده و فرصت تفاوت زیادی با هم دارند. در واقع فرصت، ایده‌ای است که برخی افراد می‌توانند آن را اجرایی کنند و شما بدین خاطر می‌توانید آن را اجرا کنید که توسعه‌ی محصول و تکنولوژی با موفقیت انجام خواهد شد،‌ افراد می‌خواهند به خاطر آن پول بپردازند، تیمی با قابلیت‌های اجرایی وجود دارد، منابع موردنیاز در دسترس است، و اقتصاد موثر خواهد بود. ولی ایده‌ها هیچ ارزشی ندارند چون هیچ کس صاحب آنها نیست و همه جا پر از میلیون‌ها ایده‌ی شناور است. فرصت‌ها آغاز چیزی هستند که می‌تواند خلق ارزش کند.
واقعا سخت است که از ایده به فرصت برسیم.
اکثر ایده‌ها نقص‌های بسیار مهمی دارند که فقط افرادی که تجربه‌ی مناسب دارند می‌توانند به این نقص‌ها پی ببرند و افرادی که برای ایجاد این ایده‌ها تلاش نکرده‌اند از این نقایص بی‌اطلاع هستند.
وقتی واقعا به تهیه‌ی یک نمونه‌ی اولیه مشغول می‌شوید آنگاه متوجه خواهید شد که مشکل کار کجاست و ایده به ذهنتان خواهد رسید.
وقتی واقعا به تست کاربران و بازاریابی اولیه مشغول می‌شوید متوجه خواهید شد که هیچ‌کس خواستار آن نیست یا اینکه مشتریان کلا چیز متفاوتی می‌خواهند. سعی کنید به کاربران اولیه، مشتریان، توزیع‌کنندگان، یا کانال‌ها دسترسی پیدا کنید تا نقص‌های پنهان را کشف نمایید.
به نظرتان چرا من این سخنان دلسردکننده را با شما در میان می‌گذارم؟
اول به خاطر اینکه می‌بینم موارد ناراحت‌کننده‌ای در مورد ایده‌ها وجود دارد. مردم می‌خواهند بدانند کجا می‌توانند ایده‌های خود را بفروشند.
دوم به خاطر اینکه وقتی کسی در مورد بهبود محصول شخص دیگری ایده پیشنهاد می‌دهد(مثل ایده‌هایی برای بهبود فیسبوک و غیره)، به احتمال زیاد نقص مهمی در آن وجود دارد. حتی اگر خود شما هم ندانید، مالک آن محصول احتمالا می‌داند که چرا ایده‌ی شما موثر واقع نخواهد شد.
بنابراین شما با یک ایده چه کار می‌کنید؟
یک تیم جمع کنید، نسخه‌های اولیه‌ای از ایده‌ی خود را تهیه کرده و آن را راه‌اندازی کنید. می‌توانید ایده‌ی خود را با موفقیت اجرایی کنید، ولی اگر نتوانستید کسی را با خود همراه کنید از مشاور استفاده کنید.
@karafarin

درباره ی admin

همچنین ببینید

چگونه فروشنده ای حرفه ای باشیم

چگونه فروشنده ای حرفه ای باشیم    برای اینکه بتوانید فروش موفقی به یک شرکتی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *