خانه / بیزینس وکارآفرینی / بازاریابی و تبلیغات وفروش / چرا در بعضی وب سایت ها فروشی صورت نمی گیرد؟

چرا در بعضی وب سایت ها فروشی صورت نمی گیرد؟

هدف اصلی از ایجاد وب سایت های اینترنتی معرفی محصولات و خدمات به دیگران است. قدم بعدی ، افزایش ترافیک وب سایت و تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتریان بالقوه است ولی بعضی وب سایت ها موفق به انجام این کار نمی شوند. در این مطلب به بررسی عوامل عدم موفقیت وب سایت ها در تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه پرداخته می شود.

عواملی که باعث عدم تبدیل مناسب بازدید کنندگان از وب سایت ها به مشتریان بالقوه می شوند عبارتند از :

۱) نبود هیچ درخواستی برای انجام فعالیت

بسیاری از وب سایت ها هستند که در صفحات آن ها بنر و یا لینکی برای هدایت کاربران به انجام فعالیت های مورد درخواست وجود ندارد. به عنوان مثال در صورتی که هدف از ایجاد وب سایت یا وبلاگی عضویت کاربران در وب سایت است بهتر است در تمامی صفحات وب سایت یا وبلاگ لینک یا بنری به صورت برجسته بازدید کنندگان را به این امر تشویق کند.

۲) ساختار یا طراحی ضعیف

زیبایی وب سایت یکی از عواملی است که باعث جلب توجه بازدید کنندگان از آن می شود و می تواند باعث این شود که نرخ خروج پس از ورود به وب سایت کاهش یابد. وب سایت های با نرخ خروج پس از ورود ۵۰ درصد بازدید کنندگان ، وب سایت های با طراحی مناسب هستند و این در حالی است که وب سایت های فوق العاده دارای نرخ خروج پس از ورود به وب سایت زیر ۲۰ درصد هستند.

۳) پیچیدگی وب سایت

بعضی وب سایت ها هستند که درخواست های انجام فعالیت فراوان و ساختار پیچیده ای دارند و راهنمایی دقیقی به بازدید کنندگان صورت نمی گیرد. بازدید کننده پس از ورود به وب سایت نمی داند چگونه مطلبی را که به دنبال آن است بیابد و یا تعداد لینک ها و بنرهای فراوان اعم از تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی باعث می شود که بازدید کننده سردرگم شده و وب سایت را ترک کند.

این مطلب را از دست ندهید :   تبلیغات اینترنتی و سایت ها

۴) محتوای قدیمی و تاریخ گذشته

وب سایت هایی که محتوای قدیمی به بازدید کنندگان ارائه می دهند و به روز رسانی ها در آن ها ضعیف است در تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت ها به مشتریان بالقوه ضعیف عمل می کنند. به عنوان مثال سایتی که یک فروشگاه اینترنتی پوشاک است در فصل زمستان به فروش لباس های تابستانی می پردازد.

در صورتی که شما وب سایت یا وبلاگی دارید آیا نرخ تبدیل بازدید کنندگان در وب سایت و وبلاگ شما به مشتریان بالقوه ضعیف است و چه تصمیمی برای حل این مشکل گرفته اید؟

درباره ی admin

همچنین ببینید

بازاریابی اینترنتی

برخی از ابزارهای اصلی در بازاریابی اینترنتیموارد زیر است ساخت صفحات فرود: این صفحات با …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *