فروش در ۴ مرحله

فروش در ۴ مرحله

چهار مرحله تا فروش

فروش چهار مرحله ایی

برایان تریسی در یکی از کتاب های خود ، یک مدل برای فروش چهار مرحله ایی می گوید و اسم مدل خود را «جامع» می نامد . در واقع هر یک از حروف کلمه «جامع» ، اولین حرف یک مرحله می باشد .

۱- جلب توجه برای فروش

قبل از اینکه بتوانید چیزی را به کسی بفروشید باید به شیوه ایی با او صحبت کنید تا محصول یا خدمات شما جلوه و جذابیتی برایش داشته باشد . در واقع باید به سوال او که « چرا باید به حرفت گوش کنم؟ » است ، جواب قانع کننده ایی بدهید . برایان تریسی تنها این را می گوید و می رود اما نمی گوید باید چه کرد تا جلب توجه برای مشتری ایجاد شود و اولین گام از فروش برداشته شود .

باید محصول یا خدمات خودتان را به گونه ای برای مشتری معرفی کنید که به خوبی درک کند این محصول یا خدمات برای او یک نفع خاص (سود) دارد . در دنیای حاضر و در تمام اعصار تاریخ ، کسی چیزی را که برایش سود نداشته باشد نمی خرد . اکنون که زمان ارزش جدیدی پیدا کرده است ، وقتی چیزی برای کسی سودی نداشته باشد مطمئناً حتی به معرفی آن گوش هم نمی دهد . پس سعی کنید تمام حسن ها و سودها (بررسی چالش ها) را برای خریدار احتمالی خود بازگو کنید ، از گفتن قیمت در این مرحله پرهیز نمایید و فقط به ذکر نیکویی ها بپردازید

۲- ایجاد علاقه برای فروش

زمانی که شما تمامی ویژگی های محصول یا خدماتتان و مخصوصاً ویژگی های برجسته که باعث تغییر در روند سود دهی طرف مقابل می شود را به نیکویی بازگو کردید ، در وی ایجاد علاقه کرده اید . مطمئن باشید که این ایجاد علاقه برای خرید یک محصول یا خدمات کافی نیست و هیچ فردی صرف داشتن ایجاد علاقه ، چیزی را نمی خرد . هنوز ۲ مرحله دیگر تا پایان فروش باقی مانده است .

۳- ایجاد میل برای فروش ( به اختصار = میل)

با توضیح بیشتر ، گذشت مدت زمان و … علاقه ایجاد شده را به میل تبدیل کنید . (اینجا مغالطه لفظی نشود ، این دو را به دو مفهوم گرفته ایم) . ایجاد میل به این معنی است که خریدار احتمالی این جمله در ذهنش تداعی نشود یا به زبان نیاورد که : « میخواهم درباره اش فکر کنم » یا « بعداً مزاحم می شود » یا « باید یک مشورتی بکنم » یا « الان پول همراه ندارم ، بعداً می آیم » و یا … در واقع این حرف ها یعنی هنوز میلی برای خرید در وی ایجاد نشده . ایجاد علاقه مربوط به محصول یا خدمات است و میل مربوط به خرید

۴- عمل فروش

در این مرحله از فروش باید از مشتری بخواهید که تصمیم قطعی برای خرید بگیرد و در واقع در خرید یک گامی بردارد . ایجاست که فروش را نهایی می کنید . برای اینکه فروشنده برتری بشوید در هر چهار مرحله فروش باید قوی باشید .

 

اینها مراحل چهارگانه فروش هستند که شما می توانید از آنها بهره بگیرید …

درباره ی admin

همچنین ببینید

بازاریابی محتوا را به درستی اجرا کنید

یک روش انجام بازاریابی در اینترنت ، بازاریابی محتوا است که در آن اطلاعات مفید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *