تقویم کاری (قسمت اول)

تقویم کاری (قسمت اول)

تقویم کاری برای هر کسب و کار و بیزینس از اهمیت بالایی برخوردار است . تقویم کاری به بررسی فعالیت ها ، اهداف ، هزینه ها ، درآمد ها و … میپردازد و موجب بهبود وضع کسب و کار و گردش بیشتر چرخ اقتصاد بیزینس می گردد . پارامتر های یک تقویم کاری و همچنین مدت زمان تحت پوشش تقویم کاری همه و همه بستگی به نوع کسب و کار و کیفیت تقویم کاری دارد ، به دیگر سخن ، تقویم کاری نوع کوچک شده و مینیاتوری از یک بیزینس پلن است که فهم آن نیاز به دانش اقتصاد ، MBA و … ندارد . هر فرد در کسب و کار مورد نظر می تواند تقویم کاری آن کسب و کار را بخواند ، بفهمد و آنالیز کند .

تقویم کاری,کسب و کار,اقتصاد,بیزینس,مدیریت هزینه,مدیریت درآمد,مدیریت زمان

تقویم کاری و پارامتر های آن

مجموعه ای از فعالیت های مهم در هر کسب و کار در زمره تقویم کاری قرار می گیرند ، مانند هزینه ها ، درآمد ها ، فعالیت ها ، اهداف ، میزان فروش ، ساعت کاری و … ؛ به اینها می توان ویژن ها را نیز اضافه کرد (در مورد ویژن ها در پست های بعدی توضیحاتی ارائه خواهم کرد)

 

مدت زمان تقویم کاری

مدت زمان یک تقویم کاری بستگی به نوع کسب و کار دارد . برای شروع می توانید یک تقویم کاری یک ماهه داشته باشید ، اهدافی که در یک ماه آینده به آن میخواهید برسید ، هزینه هایی که برای آن اهداف در نظر گرفته اید ، درآمدی که از آن کسب و کار خواهید داشت و … را در این تقویم کاری بگنجانید .

اگر میخواهید یک تقویم کاری دقیق داشته باشید می توانید فعالیت ، نحوه فعالیت ، هزینه و … را با تاریخ دقیق مشخص کنید ، چیزی که شرکت های بزرگ و مدیران موفق انجام می دهند .

مزایای تقویم کاری

تقویم کاری باعث می شود تا همواره اهدافتان را در یاد داشته باشید و برای آنها بجنگید و تلاش کنید . هیچ گاه پول کم نیاورید و همیشه در تکاپو باشید . اتفاقات و رویداد های کاریتان را فراموش نکنید ، برای مثال فراموش نکنید که یک پیام نوروزی باید برای کاربرانتان داشته باشید یا مثلاً فلان روز را به آنها تبریک بگویید . هیچ گاه رویدادهای مهمی مثل شرکت در مناقصات و مزایدات را فراموش نخواهید کرد و رهبری کسب و کار شما به درستی پیش خواهد رفت . اینها فقط تعدادی از مزایای یک تقویم کاری اند .

 

یک توصیه برای کسانی که اولین بار است تقویم کاری درست می کنند !

اگر برای اولین بار دست به تشکیل یک تقویم کاری می زنید ، یک تقویم کاری با پارامتر های محدود ، زمان یک ماهه و بدون تاریخ مشخص برای انجام ریز فعالیت ها داشته باشید . اما هرچه پیش می رود به پارامتر ها ، دقتشان و مدت زمان تقویم کاریتان بیفزایید .

 

در قسمت های بعدی به بررسی یک تقویم کاری خواهیم پرداخت و سعی می کنیم یک تقویم کاری برای چندین شغل را تنظیم کنیم .

درباره ی admin

همچنین ببینید

بازاریابی محتوا را به درستی اجرا کنید

یک روش انجام بازاریابی در اینترنت ، بازاریابی محتوا است که در آن اطلاعات مفید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *