خانه / رپرتاژ / برند – برندینگ

برند – برندینگ

برند – برندینگ

برندینگ در حال حاضر یکی از مهم ترین بحث هایی است که در راه اندازی کسب و کار ها و شرکت های نوپا شنیده می شود و هر کسی نیز در مورد آن اطلاعاتی دارد و گاه این موضوعات و مضامین کاملا درست و گاه باید اصلاح شود.

در واقع برند سازی به هیچ عنوان در چند ساعت و چند مرحله انجام نمی شود و باید نسبت به آن دید و توجه ویژه ای داشت، در غیر این صورت نتیجه ای مناسب و درخور نیاز شما دیده نخواهد شد، اگر ترجیح می دهید مشکل برند سازی را حل کنید، در درجه اول باید بدانید که نیاز به یک متخصص و آشنا به فن در این زمینه خواهید داشت.

هنوز هم برند سازی می تواند روشی ایده آل برای معرفی یک محصول، کسب و یا تجارت و حتی تولیدکننده باشد، شرکت های بزرگ و برند های معتبر جهانی مانند مک دونالد، بی ام دبلیو، بنز، گوگل، اپل، تسلا، هیوندای، تویوتا و.. را در نظر بگیرید. آن ها به خوبی پس از گذشت سال ها خود را به دنیا شناسانده و حالا تقریبا هر کسی نام آن ها و لوگویشان را برای یک بار هم که شده دیده است.

چگونه برند سازی انجام دهیم؟

برند سازی زمانی انجام می شود که شما شروع به ثبت یک نام کنید، این نام در درجه اول باید منحصر به فرد و البته کمی بیشتر مرتبط به موضوع و زمینه کاری شما باشد، فرا تر از تمامی این موارد بتوانید به خوبی برای آن گستره ای را تعریف کنید و طبق آن پیش بروید.

شما در وب سایت خبری دنیای برند می توانید همه چیز در مورد معروف سازی و خبر های برند های بزرگ و کوچک دنیا را مشاهده کنید، در دسته بندی های موضوعی برای شما زمینه های مختلف برند سازی در نظر گرفته شده است.

از سال 1397 هجری شمسی تصمیم گرفته شد تا موضوعاتی که مرتبط با برند ها، کسب و کار ها و مشاغل هستند به صورت مرجع در اختیار علاقه مندان این زمینه قرار گیرند، مثلا برندی ایرانی را در نظر بگیرید که در زمینه تولید پوشاک، کیف و کفش فعالیت می کند، نام اختصاری و اختصاصی، لوگو، تاریخچه و همین طور شناسنامه ای بر این اساس دارد.

فراموش نکنید که کلیت یک برند می تواند کوچک باشد، اما باید در ادامه و با مرور زمان گسترش یافته و قوی تر شود.

برندسازی در عصر امروز

نکات ریز و درشت زیادی در مورد برند سازی وجود دارد که اگر تمامی آن ها را نیز به صورت تئوری بیاموزید، باز هم با مشکلات کوچک و بزرگی روبرو می شوید، چون در این زمینه تجربه کافی را ندارید، بهتر است همواره از تجربیات دیگران با پرداخت هزینه استفاده کنید، البته که سایت brandworld.news در این زمینه اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

از شرکت های نوپا و کوچکی که در دل یک شهر، استان، ایالت و در نهایت کشور و قاره کار خود را شروع کردند و در ابتدا آن طور که باید و شاید یا شناخته نمی شدند و یا این که هدف آن ها صرفا فعالیت محدود با مسئولیت کوتاه مدت بود.

اپل را می توان یکی از بهترین مسائل ها برای این عرصه در نظر گرفت، شرکتی که از یک کارگاه کوچک و چند متری فعالیت خود را شروع کرد، در مسیر سال ها با فراز و نشیب ها و شکست های زیادی روبرو شد و حالا در دنیا به عنوان یکی از محبوب ترین، ثروتمند ترین و ارزنده ترین برند ها شناخته می شود و این فعالیت روز به روز نیزقوی تر و بهتر می شود.

البته که هنوز هم فراز و نشیب در بازار وجود دارد.

راه اندازی کسب و کار و برندسازی

در همین ابتدای موضوع باید عرض کنیم که کل کار برند سازی با تنها راه اندازی یک کسب و کار و یا استارتاپ کاملا متفاوت است، گاه ما تنها به کسب درآمد و تلاش برای این موضوع در محدوده ای کوچک می کنیم، قطعا برندسازی نخواهد بود.

در درجه اول باید نام اختصاری و لوگوی تجاری خود را بسازید، برای این کار از گرافیست ها و طراحان لوگو و تایپوگرافی استفاده خواهید کرد. قرار بر این خواهد بود طرح مورد نظر در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار گیرد.

از فاکتور های فروش تا درب ورودی شرکت شما، وب سایت و در شبکه های اجتماعی و…

پس از آن زیرساخت های اجرایی نیز باید فعال شوند، مثلا اگر قرار است یک تولیدی کیف و کفش و یا پوشاک باشید، باید محل مورد نظر را انتخاب کرده و ساختار کلی را نیز حفظ کنید و تمامی مراحل را سعی کنید در زمان کمی انجام دهید تا انگیزه خود را در ادامه کار از دست ندهید. گاه عجله می تواند نجات دهنده مراحل بعدی باشد، البته نه در حدی که سبب اشتباه شود.

شما باید تمامی این پیش نیاز ها را برای کسب و تجارت خود مهیا کنید.

نوآوری در راه اندازی برند

نوآوری و ایده پردازی های پشت سر هم و یادداشت و ثبت آن ها می تواند برند شما را به ساختار واقعی نزدیک کند. زمانی که قرار بر اتفاقات مثبت خواهد شد شما باید زمان بیشتری را صرف کرده و هر چه پیش تر می روید، روی نتیجه نیز تمرکز بیشتری داشته باشید.

ارزش آفرینی نیز رکن بعدی کار شماست، یعنی برای تمامی کار هایی که انجام می دهید ساختار تهیه کرده و درست مانند چارت های اداری، وظایف هر شخص در قبال برند را مشخص کنید تا اختلافی رخ نداده و در همین ابتدا با مشکلات کوچک و بزرگ زیادی مواجه نشوید.

این مشکلات می تواند آسیب های بدی به پیکره ساختار کار شما و همین طور برند سازی تان وارد کند.

توسعه کلی برند سازی نیز باید روزانه، ساعت و در هر دقیقه انجام شود، سعی کنید برای هر کدام از کار های خود روی کاغذ برنامه ریزی درستی داشته باشید؛ این یادداشت کردن ها باعث می شود که روی هر بخش آن فکر کنید.

می توانید در مورد برند های حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی که در طول چند سال اخیر خیلی پویا هستند در پایگاه خبری دنیای برند مطالب زیادی بخوانید.

پایگاه خبری دنیای برند – راهنمای کسب و کار ها

همیشه استفاده از تجربیات دیگران توسط انسان های موفق به افراد تازه کار پیشنهاد می شود، اگر نویسنده کتاب هستید و می خواهید از کتاب خود به یک برند برسید، اخبار و اطلاعات جالبی برای شما در دنیای برند و پایگاه خبری رسمی آن وجود دارد.

حتی حالا فیلم ها نیز پیش از ورود به گیشه برند سازی می شوند، درست مانند همان استانداردی که انتظارش را دارید این کار انجام می شود، یک لوگو و نام ساخته شده، درباره آن تبلیغات گسترده ای در سطح دنیا انجام خواهد شد، از بیلبورد های تبلیغاتی که میلیون ها دلار هزینه اش می شود تا استفاده از روش های معرفی آن به مردم در سراسر دنیا توسط شبکه های اجتماعی و…

حتی می توانید از تجربیات برند های برتر دنیا که سال هاست فعالیت می کنند و موفقیت خود را بار ها اثبات کرده اند نیز استفاده کنید، آن ها حتما راز هایی دارند که گاه خود می گویند و گاه دیگران پس از ورود به این شرکت ها از آن مطلع می شوند.

به هر حال نگاه به برند های گسترده و بزرگ در سطح جهانی راهنمایی خوبی خواهد بود.

درباره ی admin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *