خانه / بیزینس وکارآفرینی / از اشتباهاتی که منجر به شکست تجاری می‌شود خودداری کنید

از اشتباهاتی که منجر به شکست تجاری می‌شود خودداری کنید

شرکت های بزرگ حسابداری و مشاوره، هزاران کسب و کار شکست خورده را بررسی کرده‌اند. این مطالعات به این نتیجه رسیده که در اکثر شکست‌های تجاری، بعضی موارد مشترک هست که شما باید همیشه از تک تک آنها هوشیارانه اجتناب کنید.

اولین دلیل شکست تجاری، جهت نداشتن است. این موضوع به‌صورت شکست در تعیین هدف های مشخص برای هر بخش کار بروز می‌کند. به‌علاوه، جهت نداشتن وقتی پیش می‌آید که شرکت در سرهم‌کردن یک برنامه کاری کامل شکست می‌خورد.

دومین دلیل شایع شکست تجاری عبارت است از بی‌صبری یا تلاش برای به دست آوردن چیزهای خیلی زیاد در زمان خیلی کوتاه، این موضوع به این صورت بروز پیدا می‌کند که ابتدای کار به جای گسترش پله‌پله جایگاه نزد مشتری‌ها، هزینه بیش از حد صرف تبلیغات می‌شود.

یادتان باشد که هرچیزی نسبت به بهترین تخمین شما دو برابر هزینه و سه برابر زمان می‌برد.

سومین دلیل شکست تجاری عبارت است از طمع‌کردن و تلاش برای قیمت گذاری بالا، پولدار شدن سریع و فروش مقدار زیادی از محصول یا خدمات‌تان بدون اینکه در بازار کسب اعتبار کرده باشید. همیشه بهتر اس ابتدا سود منصفانه ای ببید و بعد با افزایش تقاضا قیمت‌های‌تان را اضافه کنید.

چهارمین دلیل شکست تجاری کنترل ضعیف هزینه ها است که به‌صورت بیش از حد خرج کردن به‌خصوص درابتدای کار بروز می‌کند . یادتان باشد که پول، همه چیز است. به‌هر قیمتی پول را حفظ کنید. وقتی پول ازبین برود شرکت هم از بین می‌رود.

دلیل پنجم شکست تجاری کیفیت پایین محصول یا خدمات است. این موضوع باعث می‌شود فروش برای بار اول سخت و برای بار دوم تقریبا غیرممکن بشود. کیفیت پایین باعث می‌شود حتی پول چیزی که فروخته اید را به سختی بتوانید بگیرید.

ششمین دلیل شکست تجاری، سرمایه‌گذاری ناکافی است چون به‌اندازه کافی از پیش، بودجه تخصیص داده نشده، پول کار به پایان می‌رسد. به‌این خاطر است که یک برنامه کاری خوب اینقدر مهم است.

دلیل هفتم و اصلی شکست تجاری، فروش ناکافی و افت شتاب در واحد فروش است. افراد آنقدر مشغول اداره کار می‌شوند که یادشان می‌ر.د بدون فروش اصلا کاری وجود نخواهد داشت . باید تمرکز محوری‌تان را بر فروش بگذارید و تمام فعالیت های کاری دیگر را نسبت به آن در درجه قرار بدهید.

بخشی از کتاب: ” کارآفرینی به شیوه جلیل تواضع”

بنیانگذار آجیل و خشکبار تواضع

نوشته: رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد

Related Posts

  • 90
    علیرضا صادقیان متولد ۱۳۶۴ و فارغ التحصیل رشته کارشناسی صنایع از دانشگاه علم صنعت ایران و کارشناسی ارشد رشته MBA از دانشگاه کلمبیا در آمریکاست. او در حال حاضر مدیر عامل شرکت کسب و کار نوین ایرانیان و صاحب برند اینترنتی نت برگ است، نت برگ جز برترین سایت های…
    Tags: و, در, به, می, از, است, که, را, این
  • 83
    علم اخلاق آیا به دنبال شادی‌ها یا منابع شخصی رفتن، بدون توجه به دیگران کار درستی است؟ آیا ما به دنبال سرعت، وسایل راحتی و آرامش هستیم؟ علم اخلاق به این سوالات پیچیده پاسخ می‌گوید و به ما می‌آموزد که چه چیزی خوب است یا بد، چه چیزی صحیح است…
    Tags: و, به, می, در, که, از, است, را
  • 83
    مصاحبه با کارآفرینان مینا نایبی‌شهابی، مدیر گروه انرژی و سیستم‌های کنترل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی به‌عنوان یکی از 30 زن برتر کارآفرینی در دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار شناخته شد. وی 6 سال است که در شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی مشغول به‌کاراست. فارغ‌التحصیل مقطع…
    Tags: و, در, به, است, می, را, که, این, از, های

درباره ی admin

همچنین ببینید

اخلاقیات و کارآفرینان

علم اخلاق آیا به دنبال شادی‌ها یا منابع شخصی رفتن، بدون توجه به دیگران کار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *